38 هزار فرهنگی تا پایان امسال بازنشسته می شوند

38 هزار فرهنگی تا پایان امسال بازنشسته می شوند

وزیر آموزش و پرورش از تدوین نظام جامع نیروی انسانی، بازنشستگی 38 هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش جی پلاس، علی اصغر فانی در اختتامیه گردهمایی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، با بیان این که در سال 94 باید انضباط مالی و بودجه ای بر دستگاه آموزش و پرورش حاکم باشد ، اظهار کرد: تکرار تجربه های تلخ سال های قبل در خصوص موضوع کسری بودجه شایسته آموزش و پرورش نیست و برای تحقق این امر ستاد بودجه در آموزش و پرورش شکل خواهد گرفت تا همه حرکت ها و برنامه ها مبتنی بر توانایی و منابع اتفاق بیافتد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 38 هزار فرهنگی بازنشسته می شود و هیچ نیرویی هم وارد سیستم آموزش و پرورش نمی شود بنابراین ساماندهی نیروی انسانی باید مبتنی بر این مهم و کاهش ساعات حق التدریس انجام گیرد که بدون شک کار ساماندهی نیروی انسانی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش در سال جدید محسوب می شود که باید با حساسیت ، دقت و ظرافت خاصی صورت پذیرد.

وی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی در کشور خاطر نشان کرد : یکی از افتخارات آموزش و پرورش در دولت تدبیر وامید گسترش سطح پوشش تحصیلی در بین کودکان و نوجوانان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در یک فرآیند پنج ساله کاهش نیروی انسانی درآموزش و پرورش به میزان 300 هزار نفر تحقق پیدا کند.

منبع: ایسنا